Bir çoğumuz bu işle uğraşmadan önce siteyi kurup hemen para kazanmaya başlayabileceğimizi düşündük ve sonrasında fark ettik ki göründüğü kadar kolay değilmiş. Şimdi sizlere bildiğim kadarıyla reklam veren bazı siteler hakkında bilgi verip yardımcı olmaya çalışacağım. Nasıl para kazanabiliriz, sistem nedir öncelikle kısaca bundan bahsedeyim..
İlk olarak sistem şudur, reklam veren siteye kayıt olursunuz ve domaininizi kontrol etmek için genel olarak ortalama 24/48 saat arası beklemeye alırlar. Daha sonrasında size kayıt olduğunuz e-posta adresinize sitenizin onaylanıp onaylanmadığını bildiren bir mail yollarlar. Siz de bu mail adresindeki bilgilendirmeye göre hareket ederek, onaylandıysa reklam veren siteye girerek reklam kodu alırsınız ve sitenize Java/HTML eklentisi olarak belirli reklam bölgelerine eklersiniz ve böylece reklamı yayınlamış olursunuz. Tabi şu da var, kimi reklam siteleri sadece tıklanma başına kazanç sağlarken, kimileri görüntülenme, tıklanma vb. olarak kazanç sağlar.
Reklamlardaki kazanç sistemlerinden bahsedecek olursak eğer:
1) Banner Reklamları
- Leaderboard: 728 x 90 piksel
- Full Banner: 468 x 60 piksel
- Half Banner: 234 x 60 piksel
- Skyscraper: 120 x 600 piksel
- Wide Skyscraper: 160 x 600 piksel
- Medium Rectangle: 300 x 250 piksel
- Vertical Rectangle: 240 x 400 piksel
- Rectangle: 180 x 150 piksel
2) Satış Ortaklıkları ( Affiliate Marketing )
Affiliate Marketing, Satış Ortaklığı anlamına gelmektedir. Bu sistem, basit bir tabirle komisyonculuk olarak nitelendirilebilir. Satış Ortaklıkları dahilinde, internet üzerinde bir başkasının ürününü satması için bir yol oluşturur ve satış gerçekleştiğinde komisyonunuzu alırsınız.
3) Arama Motoru Pazarlama
Google ve benzeri arama motorları üzerinde yayınlanan “internet reklam çeşitleri”ne Arama Motoru Reklamları denmektedir. Birkaç farklı arama motoru üzerinde yayınlanabilen reklamlar, Google’ın önlenemez yükselişiyle ağırlıklı olarak Google’a endeksli hale gelmiştir.
Google üzerinde yayınlanan Arama Motoru Reklamları, Google Adwords programı sayesinde detaylı olarak hedeflenen kitleye nokta vuruşu yapmanızı sağlar.
4) Akıllı Linkler ( Intellitxt )
Akıllı link; web siteleri sayfalarında bulunan metinlerinde bazı kelimelerin parlatılarak link haline getirilmesidir. Kullanıcı, akıllı link’in üzerine mouse’unu götürdüğünde bir reklam kutusu görünür ve bu reklam kutusunda zengin medya banner uygulamalarına benzer, animasyon, ses veya video sunulabilir.
5) Sosyal Medya Pazarlama
“Sosyal Medya Pazarlama”, internet reklam uygulamaları arasında en yeni kavramdır diyebiliriz. Sosyal Medya Pazarlama, kısaca Facebook, Twitter vb. Sosyal medya siteleri üzerinde marka, hizmet ve ürünlerinizi tanıtmak amacıyla yapılan pazarlama çalışmalarına verilen genel isimdir.
Sosyal Medya Pazarlama, tek değil iki yönlü ve uzun sureli bir çalışmadır, kesinlikle kısa dönemli bir reklam kampanyası gibi düşünülmemelidir. “Sosyal Medya Pazarlama” uygulamalarını, Müşteri İlişkilerini güçlendirmek ve Online PR amaçlı kullanmak uzun dönemde faydalı olacaktır.
“Sosyal Medya Reklamları” ise, yukarıda açıklanan banner’lar ile parallel mantıkta, Sosyal Medya siteleri üzerinde yayınlanan reklam öğeleridir. Bu reklam türünü, bir kampanya mantığında ve kısa sureli bir internet reklam uygulaması olarak tanımlayabiliriz.
6) Online PR
Online PR, genel olarak web siteleri ve blog’lar üzerinde “Haber İçerikleri’nin” ( Advertorials ) yayınlanması ile uygulanan bir entegre reklam türüdür. Reklam içeriğinin, web sitesi veya blog sahibi tarafından yayınlandığı öngörülür ve kullanıcı tarafından reklam olarak tanımlanamaz.
Yukarda açıklanan Sosyal Medya Pazarlama uygulamalarının bir kolu da Online PR’ı kapsamaktadır.
7) E-Posta ile Pazarlama
“E-Posta ile pazarlama” (ya da email ile pazarlama) şu anda en çok kullanılan internet reklam uygulamalarından birisidir. E-Posta ile pazarlama özellikle başlangıçta yoğun bir çalışma isteyen ve uzun vadeli bakılması gereken bir pazarlama yöntemidir. Ancak doğru uygulandığı zaman, uzun vadede karlı bir “internet pazarlama” yöntemidir.
E-posta ile Pazarlama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken en önemli konu, gönderilen e-posta’lar için kullanıcıdan izin almak ve SPAM niteklikli e-posta’lar göndermemeye özen göstermektir.
8) Satış Ortaklıkları ( Affiliate Marketing )
Affiliate Marketing, Satış Ortaklığı anlamına gelmektedir. Bu sistem, basit bir tabirle komisyonculuk olarak nitelendirilebilir. Satış Ortaklıkları dahilinde, internet üzerinde bir başkasının ürününü satması için bir yol oluşturur ve satış gerçekleştiğinde komisyonunuzu alırsınız.
REKLAM FIYATLARI
Görüntüleme Başına Maliyet
Tıklama Başına Maliyet
Dönüşüm Başına Maliyetler
Alternatif Reklam Maliyetleri
Görüntülenme Başına Maliyet ( CPM: Cost Per Mile -Thousand Impressions- )
Reklamverenin, görüntülenme başına ödeme yaptığı sistemdir. İnternet reklamı, kullanıcılar tarafından 1000 kez görüntülendiğinde, bu 1 ünite olarak sayılır ve reklam bu ünite üzerinden fiyatlandırılır.
Fiyatlandırma Örneği:
1 ünite CPM fiyatı 2 $ olan 1.000.000 görüntülenmede toplam maliyet 2.000 $’dır.
1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite
1.000 ünite X 2 $ CPM = 2.000 $
Tıklanma Başına Maliyet ( CPC: Cost Per Click )
Reklamverenin, tıklanma başına ödeme yaptığı sistemdir. Bir site üzerinde bulunan reklam formatlarına her tıklandığında yapılan ücretlendirmedir. Tıklanma başına maliyet; web sitesi ziyaretçi sayısı, reklamın görüntülenme oranı vb. üzerine belirlenmez.
Tıklanma Başına Maliyet ( CPC: Cost Per Click )
Reklamverenin, tıklanma başına ödeme yaptığı sistemdir. Bir site üzerinde bulunan reklam formatlarına her tıklandığında yapılan ücretlendirmedir. Tıklanma başına maliyet; web sitesi ziyaretçi sayısı, reklamın görüntülenme oranı vb. üzerine belirlenmez.
DÖNÜŞÜM BAŞINA MALİYETLER
>> Aksiyon Başına Maliyet
>> Satın Alma Başına Maliyet
Aksiyon Başına Maliyet ( CPL: Cost per Lead / CPA: Cost per Action )
Kullanıcının, internet reklamına tıklayarak siteye geldiğinde reklamveren tarafından tanımlanmış aktiviteyi gerçekleştirmesinde alınan ücrettir. Bu aktiviteler, e-bülten aboneliği, site üyeliği vb. kullanıcının siteye belirli bir bilgiyi kayıt etmesinden oluşur. Satın alma, para transferleri gibi işlemler bu maliyet türüne dahil değildir.
“Aksiyon başına maliyet” uygulamalarında, reklamveren daha çok kontrole sahiptir. Reklamın hangi siteler üzerinde yayınlandığını belirler ve sürekli kontrol edebilir. Bunun sebebi, belirlenen aksiyonun ( site üyeliği, bülten üyeliği vb. ) genellikle ücretsiz olmasından kaynaklanmaktadır.
Satın Alma Başına Maliyet ( CPA: Cost Per Acqusition )
Kullanıcının, internet reklamına tıklayarak siteye geldiğinde reklamveren tarafından tanımlanmış “satın almayı” gerçekleştirmesinde alınan ücrettir. Satın alma, para transferleri gibi işlemler bu maliyet türüne dahildir.
“Satın alma başına maliyet” uygulamalarında, reklamveren daha az kontrole sahiptir. Reklamın hangi siteler üzerinde yayınlandığını belirlemez ve sürekli kontrol etmek durumunda kalmaz. Bunun sebebi, belirlenen “satın alma” işleminin ücretli olmasından kaynaklanmaktadır.
REKLAM VEREN BAZI SİTELER
Google Adsense

Bugün sizlere ilk olarak önerebileceğim reklam veren, dünya üzerindeki en kapsamlı ve ödemesi en yüksek olan Google'a ait olan, Google Adsense'dir. Hem ödemeleri yüksek, hem de güvenilir olduğu ve alanında en başarılı firma olduğu için tercihim Google Adsense'dir. Tabi Google Adsense'e kayıt olmak ve reklam verebilmek için bazı şartlar koşulmaktadır, siteniz eğer bu şartlara uygunsa reklam verebilirsiniz.
Adtriplex
Adtriplex , xticaret ve zanox gibi satış ortaklığından para kazandıran bir platformdur. Reklam yayıncılığı ile websitenize veya bloğunuza reklam vererek kazanç sağlayabilirsiniz. Ayrıca satış ortaklığı olan (Affiliate) sistemi ile de kazanabilirsiniz.
Komisyon Tipi:... CPA, Gelir Payı
Ödeme Şekli:...Paypal, Havale
Adhood
Adhood ile reklam yayıncılığı yapmak mümkün. Sitenizi ekledikten ve onayınızı aldıktan sonra reklam verebilirsiniz, bunun haricinde 'youcan' kampanyalarıyla sosyal medya reklamları veya website tıklama ve görüntülenmeleri ile de ek olarak kazanç sağlayabilirsiniz.
Reklam Store
Evet arkadaşlar, gelir yönünden en fazla kazandıran Türk reklam firması olarak şu anda ReklamStore yer almaktadır. Siteniz uzmanlar tarafından kabul edildikten sonra, tek yapmanız gereken siteniz için reklam kodları oluşturup bunları sitenizdeki ilgili reklam alanlarına yapıştırmak. Bu siteyi kullanmanın bir diğer avantajı kazançlarınızı istediğiniz bir banka hesabınıza havale ile aktarabiliyor olmalarıdır.
Kayıt olmak için tıkla!
Adbox
Adbox reklam kazançlarına gelecek olursak, reklam yayıncılığı 2 kategoride ele alınmaktadır. Sosyal Medya Reklamları ve Web Siteleri olmak üzere. Sosyal medya reklamlarından tıklanma ve dönüşüm başına kazanç sağlayabilirsiniz. Web Sitelerinde ise Banner, Splash ve Pop-up olarak sitenize reklam vererek kazanç sağlayabilirsiniz. Ödemeleri Havale ve PayPal olarak alabilirsiniz.
Reklam9
Sisteme üye olup sitenizi doğruladıktan sonra, sitenizden alacağınız tık başı ücret sitenizin kalitesine göre belirlenmektedir ve o ücretten ödeme alırsınız. Tık başı ücret, sitenizin performansına göre artabilmektedir. Yayıncı hesabı açtığınızda, aynı kullanıcı ve şifrenizle aynı zamanda reklam veren de olabiliyorsunuz. Reklam9'da istediğiniz reklamları yayınlayabiliyorsunuz. Reklam içerikleri genel olarak herkese hitap etmektedir. Ödemeleri gününde ve eksiksiz olarak gerçekleştirmektedirler. Ödeme alt limiti 20 TL'dir.